Нещодавно більшість мешканців багатоквартирних будинків в Павлограді отримали повідомлення від комунального підприємства «Павлоградводоканал», яке надає населенню послуги водозабезпечення та водовідведення, про встановлення на будівлю загальнобудинкового лічильника води. Зокрема у повідомленні зазначалося, що встановлення є обов'язковим та воно відбувається за рахунок мешканців (вартість лічильника разом з встановленням та налаштуванням на сьогодні становить близько 30000 гривень). Цей факт визвав у павлоградців неабияке обурення. Новина про добровільно-примусове встановлення загальних лічильників води вже протягом двох тижнів активно обговорюється на зупинках, в громадському транспорті, на лавках біля під’їздів та у соціальних мережах.
На своїй сторінці у Фейсбуці ми навіть створили відповідне опитування, в якому поцікавилися у павлоградців, як вони ставляться до цієї ситуації, чи згодні вони на встановлення приладу обліку на свій будинок (за власний рахунок) і чи готові в майбутньому платити за воду більше (за себе і за сусідів)? Наразі у опитуванні взяли участь вже близько 200 павлоградців. За результатами, всі вони категорично проти встановлення загальнобудинкового лічильника води, бо майже у кожного з них в квартирі є індивідуальні прилади обліку і містяни не готові платити за обсяги споживання води своїми сусідами. А ще мешканці міста вважають, що встановлювати загальні лічильники повинні комунальні служби за свій рахунок або місцевого бюджету, а не за кошти абонентів.
«Я мешкаю одна з двома дітьми. Маю лічильник на воду. Регулярно щомісяця оплачую різницю показань за використання води за лічильником. Повірку роблю в зазначені терміни. Боргів у мене немає. За що я повинна буду платити?»,
- обурюється мешканка Павлограда Юлія Мегес.
«Ми чули від нашого голови ОСББ. Вона нам підняла тариф за квартплату з приводу цього лічильника до 3,50 грн»,
- пише Оксана Капілюха.
«Я буду платити тільки за своїм лічильником. Чому я повинна оплачувати за сусіда, який не оплачує комунальні, крім електроенергії, ще з часів Радянського Союзу. І не буде платити, це 100 %. У нього заборгованість до 100 тисяч! Я категорично проти!»,
- коментує опитування Ольга Лук’яненко.
«Це свавілля, ми ставили в квартиру лічильники за свої гроші, оплачуємо за воду по ним. Якого біса я, пенсіонер з копійчаною пенсією, повинна встановлювати за свій рахунок загальнобудинковий лічильник і потім за кого-то платити?!»,
- лютує Ірина Брусенцева.
«У мене взагалі немає боргів, чому я повинна платити за втрати водоканалу?»,
- пише Катерина М’ясоїдова.
І таких негативних коментарів під нашим опитуванням безліч. Тому ми вирішили звернутися за роз’ясненням ситуації, яка склалася, до спеціалістів та керівництва КП «Павлоградводоканал».
У підприємстві нам пояснили, що діють Виключно згідно з чинним законодавством, і тому вони зобов’язані розіслати абонентам відповідні повідомлення та встановити прилади обліку на будинки.
«Відповідно до Закону України від 22 червня 2017 року № 2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (набрав чинності 2 серпня 2017 р.) встановлення комерційних приладів обліку води в будівлі є обов`язковим для розрахунків за спожиті послуги. У нашому випадку КП «Павлоградводоканал» є одночасно і оператором зовнішніх інженерних мереж, і виконавцем послуг, – пояснює начальник відділу збуту та технічного контролю КП «Павлоградводоканал» Наталя Бігун. – Також ми зобов’язані попередити наших абонентів (кожного власника або співвласника) про намір встановлення комерційного приладу обліку водопостачання за два місяці».
У вищезгаданому повідомленні згідно з Законом (ст.3) зазначаються умови встановлення та джерела фінансування робіт з оснащення будинків комерційними приладами обліку, а саме:
- каже директор КП «Павлоградводоканал» Олександр Карпець.
Власник (співвласники) будівлі протягом двох місяців з дня отримання повідомлення має право сповістити оператора зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про:
- згоду на встановлення вузла комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах;
- намір погодити з оператором зовнішніх інженерних мереж відмінні від запропонованих (власні) умови встановлення лічильника;
- намір самостійно обладнати будівлю лічильниками в установленому законодавством порядку.
У разі якщо протягом двох місяців з дня отримання повідомлення власник (співвласники) не повідомив оператора зовнішніх інженерних мереж про свої наміри, оснащення будівлі вузлами комерційного обліку здійснює (обов’язково) оператор зовнішніх інженерних мереж на своїх умовах.
«Якщо ж мешканці відмовляються від встановлення приладів обліку води на будинок, то відповідно до Закону надалі ми вирішуватимемо це питання через суд. Тобто у будь-якому випадку лічильник на будинок буде встановлений»,
- роз’яснює Наталя Бігун.
Зауважимо, встановлений прилад обліку передається на баланс будинку (ОСББ) – укладається окремий договір. Водночас на обслуговування може укладатись як окремий колективний договір з ОСББ, так і індивідуальний з кожною окремою квартирою. Наразі цей типовий договір знаходиться на затвердження Кабміну.
Слід розуміти, що точність вимірювання квартирного лічильника води зазвичай нижча, ніж у будинкового. Тому закон передбачає такий базовий принцип розподілу: обсяг, визначений за допомогою загальнобудинкового вузла (різниця в показаннях - різниця між сумою показань квартирних лічильників і показаннями будинкового) буде розподілятися між усіма споживачами пропорційно до показань квартирних (розподільних) лічильників (обсягу спожитих послуг), якщо у 100 % квартир в будинку є індивідуальні лічильники. Тобто мешканець, який споживає, наприклад 10 кубів води на місяць, платитиме більше, аніж той, що споживає 5 кубів. А якщо в будинку є квартири, в яких не встановлені індивідуальні прилади обліку води, то різницю в показаннях розподілятиметься лише на них.
До речі, внески та різниця в показаннях розподіляється і на боржників, з якими надалі вже окремо працює комунальне підприємство та веде претензійну роботу. Законом передбачено обмеження чи відключення водопостачання у випадку заборгованості.
Довідка: За більш детальною інформацією та роз'ясненнями ви можете звертатися до КП «Павлоградводоканал» у робочі дні з 08.30 год. до 16.00 год. (обідня перерва з 11.30 год. до 12.30 год.) особисто або за тел. 099-795-35-89; 050-876-27-30: до головного спеціаліста зі збуту Ярощука Віктора Григоровича або до начальника відділу збуту та технічного контролю Бігун Наталії Михайлівни.