Вы здесь

В Павлограді пільговикам видадуть єдині пластикові проїзні, а в атобуси поставлять валідатори

З такою пропозицією виступив міський голова Павлограда Анатолій Вершина після закриття засідання сесії міської ради. Він вважає, що проблему з перевозками населення пільгових категорій, особливо пенсіонерів в Павлограді потрібно негайно вирішувати. Бо є категорії, які підпадають під державну програму монетизації пільгового проїзду, і які - ні.

«Згідно Постанов Кабміну №196 «Про встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування» та № 197 «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах» серед населення є наступні пільгові категорії, за проїзд яких проводяться компенсаційні виплати за рахунок коштів міського бюджету: особи з інвалідністю в наслідок війни 1 та 2 групи, учасники бойових дій, ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ та Національної поліції, учасники ліквідації аварії на ЧАЕС, постраждалі та потерпілі діти з інвалідністю від цієї аварії, батьки військовослужбовців, які загинули чи померли чи пропали безвісти під час проходження служби, діти з багатодітної родини та інші. Таких в Павлограді на сьогодні приблизно 5500. Плюс у нас багато пенсіонерів за віком, які теж користуються пільговим проїздом по місту. Цю проблему потрібно якось вирішувати. Бо не можемо постійно компенсувати перевізникам з міського бюджету величезні кошти за безкоштовний проїзд такої кількості людей, – каже мер. – Я обговорював це питання з активістами, пенсіонерами та іншими пільговиками. Що ми можемо запропонувати? Оцим 5500 пільговиків видати персоніфіковані пластикові картки (з фото, штрих-кодом)».

За його словами, картка не буде накопичувальною, на ній не буде грошей. Це буде своєрідна єдина картка містянина, як, наприклад, в Києві. В кожен автобус біля водіїв планується встановити валідатор або зчитувальний пристрій для цих карток. Пільговики будуть заходити в автобус через передні двері, прикладати картку до зчитувального пристрою, який ідентифікує особу, і тільки після цього безкоштовно їхати. Та й сам водій буде чітко розуміти, що це зайшов пільговик. Програмне забезпечення, валідатори та пластикові картки планують закупити і виготовити за рахунок міського бюджету.

«Саме ця категорія, яка підпадає під Постанову, не обговорюється. Ці 5500 павлоградців не будуть мати ніяких обмежень по кількості поїздок. Але в Павлограді багато пенсіонерів (близько 30 тисяч), які взагалі не підпадають під пільгові категорії, а в міському транспорті їздять безкоштовно. А ще інваліди 3 групи, які теж не підпадають під програму монетизації. А на цей рік в міському бюджеті передбачено близько 4,5 мільйонів гривень на компенсацію перевізникам проїзду пільговиків. Але самі перевізники кажуть, що перевозять набагато більшу кількість людей, тому нашої компенсації їм начебто не вистачає. – каже мер. – Але питання в тому, що тих же пенсіонерів слід розрізняти між собою. Є такі, які отримують пенсію 1500-2000 гривень, а є і ті, які одержують по 10 тисяч пенсію плюс регрес від шахти. І ті, і інші хочуть їздити в автобусах безкоштовно. А двірники, вчителі або лікарі, які отримують по 4-5 тисяч в місяць і змушені сплачувати щодня повну вартість проїзду. Тому, я вважаю, потрібно між цими категоріями пільговиків встановити якусь соціальну межу, виходячи, наприклад, з прожиткового мінімуму. Взяти за основу ми можемо соціально-податкову пільгу на 2019 рік в сумі 2690 гривень. Пенсіонерам та інвалідам 3 групи, які отримують в місяць суму менше за соцпільгу, ми теж можемо видати такі персоніфіковані єдині картки. Інші, хто отримує більшу пенсію, таких карток не отримає. Тоді ми чітко будемо розуміти ситуацію з перевезеннями пільгових категорій (щоденну, щомісячну, щорічну суму, яку ми будемо компенсувати перевізникам за проїзд цих категорій населення, кількість пасажирів-пільговиків тощо)».

Окрім того, планується, що ця система зчитування карток буде пов’язана з Управлінням соціального захисту населення, РАЦСом Інформація про кожного пільговика буде поступати на сервер Управління, РАЦСу. Наприклад, у випадку смерті людини-пільговика, відповідна інформація вноситься в базу системи, а картка моментально блокується.

Водночас Уряд пропонує містам за рахунок свої бюджетів проводити монетизацію (Постанови КМУ №197 та 196) для пільгових категорій. Це означає, що кожному пільговику щомісячно будуть видаватися грошові кошти на проїзд. Однак ці кошти обмежені.

«Ми ж повинні компенсувати людям за вже надані послуги. А є багато людей, які не їздять на цих автобусах. Ми порахували, згідно моніторингу, що ми поки що компенсуємо перевізникам майже 5 мільйонів гривень за проїзд пільговиків. А якщо виплачувати всім пільговикам по програмі монетизації кошти, тоді, за грубими підрахунками, то з бюджету потрібно виділяти більше 15 мільйонів грн»,

- обурюється міський голова.

З області прийшло відповідне розпорядження щодо монетизації пільгового проїзду.  Згідно цього документу є вже прорахована щомісячна сума на одного пільговика – 117 гривень. За основу взяли середню вартість проїзду в комунальному транспорті по Дніпру – 3,90 грн та помножили її на 30 поїздок (щомісячно). Якщо поділити цю суму на 7 грн (середню вартість поїздки по Павлограду), то в місяць людині вистачить наданих коштів лише на 16 поїздок. А це не припустимо. Бо павлоградці-пільговикі будуть обурені. За підрахунками наших спеціалістів потрібно виділяти мінімум 214 гривень кожному, щоб йому вистачало хоча б на 30 поїздок.

Тож наразі міська влада та депутати будуть аналізувати ситуацію та вирішувати, чи ввести систему монетизацію, чи видати пільговикам єдині проїзні картки та встановити в автобусах валідатори.

Тим більше, що за власною інформацію кореспондента, знайшлася фірма, яка готова розробити відповідне програмне забезпечення, виготовити необхідну кількість персоніфікованих пластикових карток та встановити валідатори (приблизно 80 шт.) приблизно за 1 мільйон гривень.